بفرماييد تشنگي خود را برطرف کنيد


 





 
گوشي هاي جديدي در راه اند و با تنوع و امکانات جديد مي توانند دل گوشي بازها را بار ديگر ببرند. اگر چه توصيه ما اين است که اگر نياز مبرم نداريد به همان گوشي خود اکتفا کنيد و به خاطر تبليغات، پول خود را دور نريزيد!

نوکيا N97 برگ برنده سري N نوکيا
 

سري N نوکيا در ايران حسابي پر فروش است؛ حتي اگر نشود از خيلي امکانات حرفه اي اش استفاده کرد. حالا نوکيا با مدل N97 حسابي ترکانده است!يک مدل کشويي(نه کشويي عمودي) که با حرکت لغزنده بسيار آرام و جذاب باز و بسته مي شود.
اين گوشي در دو رنگ اصلي سفيد و قهوه اي توليد و ارائه شده، اما واقعاً زيبايي رنگ سفيدآن چيز ديگري است. اصلي ترين امکان جالب توجه N97 لمسي بودن آن است و سايز خيلي بزرگي که دارد (3/5 اينچ). ضمن آن که وقتي حالت کشويي اش را بازمي کنيد، صفحه کليد کاملي زير آن تعبيه شده تا به راحتي کارهاي متني تان را با آن انجام دهيد. امکانات سرگرمي و مولتي مديا نيز در N97 بسيار کامل است. البته، اي کاش دوربينش هم به جاي 5 مگاپيکسل، 8 مگا پيکسل بود که ديگر همه چيز ايده آل مي شد و رقبا هم اندکي به خودشان مي آمدند! اما به هر حال دوربين عکاسي آن با لنز کارل زايس و قدرت فيلم برداري VGA و سرعت 30 فريم در ثانيه را اصلاً دست کم نبايد گرفت. شنيده ها حاکي از قيمت بالاي 700 هزار تومان براي اين گوشي است... بايد ديد که در بازار ايران، خريداران چقدر از آن استقبال خواهند کرد.

T مثل تماس!
 

سري T سوني اريکسون از گوشي هاي کاربردي و نسبتاً ارزان قيمت به حساب مي آيد. مدل T700 هم به نوعي همين خصوصيات را دارد. يک گوشي سبک (حدود 80 گرم) که باتري خيلي خوبي دارد (370 ساعت استندباي و بيش از 9 ساعت مکالمه)، مجهز به دوربين 3/2 مگا پيکسل است (دوربيني که از قدرت بزرگ نمايي و فلاش نيز بهره مند است) و به ميزان کارت حافظه اي که به آن اضافه کنيد، مي توانيد فيلم تهيه کنيد. مدل T700 که قيمتي حدود 210 هزارتومان دارد، امکان پخش MP3 و WMA و چند فرمت ديگر موسيقي را دارد، ضمن آن که راديو FM، ضبط صدا، آيفون و شماره گيري صوتي هم در آن گنجانده شده است. طراحي آن هم شبيه حرف T انگليسي، ساده و بي پيرايه است و تمام دکمه هاي آن به حالت مربع- مستطيل هستند. اما اندازه هايش طوري است که کار کردن با آن راحت است.

خانم هاي عاشق بستني بخوانند!
 

ال جي مدل KF350 يک گوشي جديد ال جي است که اختصاصاً براي خانم ها و دختران جوان طراحي شده و نام بستني را نيز يدک مي کشد. اگر خاطرتان باشد، ال جي شکلات و آب نبات هم داشتيم و حالا به نظر مي رسد که ال جي جنس هاي شيرينش را جور مي کند!
مدل KF350 يک مدل ساده، کاربردي و البته قشنگ و زيباست... اما کارآيي آن در حد متوسط است و قيمت معقولي هم دارد. صحفه نمايش 2/2 اينچ از جنس OLED (بسيار کم مصرف و با کيفيت نمايش بالا)، دوربين 3 مگا پيکسل در پشت گوشي قسمت بالا (که يکي از بهترين جاها براي نصب دوربين است تا عکس هاي راحت و دقيقي بگيريد)، بلوتوث، پخش موسيقي و فيلم و حافظه داخلي30 مگابايت و امکان اضافه کردن کارت حافظه تا 2 گيگا بايت از قابليت هاي بستني آن است. صفحه کليد اين گوشي هم درشت است. روي قسمت پشت بدنه نيز طرح هاي منظمي حک شده که زيبايي آن را بيشتر مي کند. اين گوشي مجهز به راديو FM نيز هست. اگر قصد هديه دادن داريد يا يک گوشي کوچک و خوش دست و شيک مي خواهيد که ارزان هم باشد، بفرماييد بستني!

اين گوشي به شما زمان مي دهد!
 

سري E نوکيا، به شدت مورد استقبال واقع شده و فروش آن خصوصاً در منطقه خاورميانه کشور ما رو به راه افزايش است. نوکيا از اين سري دو مدلE65, E75 را به تازگي وارد بازارمان کرده و مدل E 52 را نيز به زودي روانه خواهد کرد.
مديران پر مشغله، چه خانم و چه آقا، يکي ازدغدغه هاي اصلي شان زمان است و بايد ابزاري قوي براي مديريت آن در اختيار داشته باشند. مدل E75 که کشويي است، قرار است زمان را به مديران هديه کند؛ يک گوشي کشويي هوشمند که داراي صفحه کليد بزرگ براي تايپ و نگارش متن است که وقتي آن را مي بنديد هم مي توانيد از صفحات کليد رويي به راحتي استفاده کنيد.
حافظه داخلي اين گوشي 40 مگا بايت است اما تا 16 گيگابايت هم مي توانيد به آن اضافه کنيد (خود گوشي يک کارت 4 گيگا بايتي دارد). دوربين عکاسي اين گوشي، 3/2 مگا پيکسلي است و کيفيت خوبي هم دارد. اين ساعت گوشي در رنگ هاي طلايي قرمز و مشکي به بازار عرضه شده تا بتواند هم نظرخانم ها و هم نظر آقايان را جلب کند. انواع و اقسام و روش ها و تکنولوژي هاي ارتباطي، پخش ويديو و موسيقي و همچنين نمايش و اجراي فايل هاي آفيس در اين گوشي گنجانده شده است. وزن اين گوشي به خاطر بدنه و سايز باتري اش، اندکي بالاست (139 گرم) ولي در عوض خيال تان راحت است که حدود 280 ساعت استندباي (حدود 12روز) و بيش از 5 ساعت امکان مکالمه با آن خواهيد داشت. قيمت اين گوشي حدود 590 هزار تومان است که به نسبت مدل هاي ديگر سري E کمي بالاست. شايد اين قضيه به خاطر 2 صفحه کليدي بودن آن مي باشد.

امپراتور سامسونگ!
 

سامسونگ مدتي است که پروژه هاي مشترکي با مارک هاي معروف دنيا در زمينه صنقت مد و ورزش آغاز کرده اشت. اول يک گوشي با مشارکت آرماني، دومي با مشارکت آديداس و حالا هم يکي ديگر با امپريو آرماني.
سامسونگ M7500 که نام ديگرش « اثر شب » است، جديد ترين گوشي مد روز سامسونگ است که انگار در قابليت صوتي حرف هاي زيادي براي گفتن دارد. البته قابليت پخش موسيقي در اين گوشي قوي است، اما از نظر خصوصيت ديگرش يعني طراحي ظاهري، آنچنان هم جذاب و خيلي شيک از آب در نيامده است، اما براق بودن بدنه و همچنين چشمک زدن لوگوي معروف امپريو آرماني در لبه کناري گوشي به رنگ هاي مختلف (بر حسب تماس، دريافت پيامک و غيره)، جذابيت خاص خودش را دارد. حافظه داخلي اين گوشي حدود 320 هزار توماني، 120 مگا بايت است که کارت حافظه تا 1 گيگابايت هم مي توانيد برايش تهيه کنيد (اين مقدار حافظه، اصلاً بالا نيست).
دوربين عکاسي اين گوشي، 3 مگا پيکسلي است و فوکوس خودکار هم دارد اما فاقد فلاش است. يک دوربين کوچک هم براي مکالمات ويديويي در صفحه رويي تعبيه شده است. سوکت خروجي مخصوص هدفون، کيفيت خوب صدا، دکمه هاي پخش صدا و يک جفت هدفون استريوي با کيفيت براي اين گوشي پيش بيني شده است.
از ديگر امکانات قابل ذکر اين گوشي، راديوFM و بلوتوث است. اگر دوست داريد نام يک طراح برجسته بين المللي روي گوشي تان حک شده باشد،سراغ M7500 برويد.

يک فيلم با دو بليط!
 

ال جي مدل KS660 از گوشي هايي است که قابليت پشتيباني از 2 سيم کارت را دارد و به درد آنهايي مي خورد که قصد دارند از 2 سيم کارت جدا (يکي اختصاصي و يکي عمومي) استفاده کنند. البته مارک هاي ديگر توليد کننده هم (مثل سامسونگ) گوشي هاي دو سيم کارته دارند. ال جيKS660 با صفحه نمايش بزرگ لمسي، گوشي مناسبي است که امکانات بسيار قابل توجهي دارد؛ از جمله دوربين عکاسي 5 مگا پيکسلي با فوکوس خودکار، حدود 85 مگابايت حافظه داخلي با امکان اضافه کردن کارت حافظه، قابليت پخش انواع و اقسام فايل هاي صوتي و موسيقي، راديو FM، امکان نمايش فايل هاي آفيس، ضبط صدا، بلوتوث و بسياري چيزهاي ديگر.
طراحي اين گوشي نسبتاً ساده است و شايد اين تنها ايرادي باشد که مي توان از آن گرفت. ضمن آن که دکمه هاي آن هم زيرصفحه نمايش و خيلي پايين تعبيه شده و کار کردن با اندکي در ابتدا دشوار است، اما به تدريج عادت مي کنيد. شارژ باتري اين گوشي طولاني است و حدود 250 ساعت به حالت استندباي مي ماند و حدود 3 ساعت ونيم مي توان با آن مکالمه کرد (مقايسه کنيد با زمان مکالمه E750 نوکيا).

موتورولا A1600
 

يک گوشي متوسط به بالا از نظر کارآيي و امکانات از شرکت معروف موتورلا که از بابت قيمت، شايد وضعيت خوبي در بازار ما نداشته باشد. اما بد نيست نگاهي به امکانات آن بياندازيم. شايد نظر شما را جلب کند. اين گوشي موتورولا مجهز به دوربين عکاسي 3/2 مگا پيکسلي با فوکوس خودکار است. به دليل حافظه داخلي اندک (27 مگا بايت) بايد حتماً برايش کارت حافظه تهيه و به آن اضافه کنيد که البته اين قابليت در گوشي پيش بيني شده است. مدل A1600مي تواند انواع و اقسام فايل هاي موسيقي را پخش کند و کيفيت پخش آن هم بدک نيست. راديو FM، قابليت نمايش فايل هاي آفيس، سيستم موقعيت ياب جهاني، (GPS) و امکان ويرايش تصاوير تهيه شده با دوربين آن هم از قابليت هاي مهم اين گوشي به حساب مي آيد. ضبط صدا، آيفون و شماره گيري صوتي را نيز به امکانات اين گوشي حدود 330 هزار توماني بايد اضافه کرد.
منبع:نشريه زندگي ايده آل شماره 45